lördag 3 oktober 2009

Kärlek - ett ord med innebörd

Jag glömde för en sekund att jag kunde dö.
När jag ser tillbaka på den sekunden,
är det nog den bästa sekunden i hela mitt liv.

Saker som man kan hitta i min väska,
en fredagskväll påväg mot puben(bra och dåliga):
nej förresten, men asså jag menar vad som fanns eller
hur det blev eller ja.

  • en plånbok med en massa utländska mynt
  • tre tepåsar
  • en paket cigaretter
  • fem tändare
  • tre öl som man glömt bort
  • en bok om lesbiska mördare
  • en matlåda från jobbet
  • en mobil
  • en kärleksförklaring i stil med att jag älskar dig mer än hästar
  • en bild på en fin fin fin fin fin fin tös
  • MIN KATT SOM SKRÄMMER LIVET UR MIG, när han vaknade
  • ögonkräm
  • handkräm
  • fem hårsnoddar
  • en anteckningsbok till mitt arbete
  • ett vikt vykort

vad som snurrar i mitt huvud dagen efter:

  • i love you i love you i love you i love you
  • funderingar om man ska baka kanelbullar
  • färre hjärnceller än igår
  • jag formulerar dessutom fina meningar,
    men ihopa som en dikt är de gräsliga

Inga kommentarer: