fredag 9 oktober 2009

Att fundera över - när det är länge sedan sist

som man funderade över vad man gjorde för ett år sen(ungefär):

  • jag var rödhårig, och på nästan alla bilder jag har på mig själv har jag rött hår, varför har jag inte längre det? Har jag ens en hårfärg numera?
  • jag hade precis nyligen slutat tala med mannen som jag älskade, och än idag älskar och det är rätt jobbigt. Älskar jag honom egentligen? Iaf så talar vi nu och ses ibland och jag saknar honom och han saknar mig. Men det är skit samma.
  • Jag kände mig nog lite värdelös som nu, förutom att det jämnt ringde folk och ville att jag skulle med på fester och grejer, nu har jag bara tre saker att välja på ikväll.
  • jag hade nyligen valt inriktning och gjorde totalt värdelösa broschyrer och tyckte livet var tråkigt, nu skriver jag två böcker och tycker att livet är stressigt.
  • jag skulle jobba i stockholm i en månad, vilket för mig inte blev som jag tänkt. Nu jobbar jag i Helsingborg och det är inte heller som jag har tänkt, men det är bättre än stockholm.
  • för ett år sen hade jag dessutom en pojke som ajg åkte och sov hos i mellan åt samtidigt som jag fick sms från en tjej jag då var kär i.
  • jag hade börjat fundera över vad jag skulle göra på nyår, precis som jag funderar varenda år. förra året var jag i kalmar, det bestämde jag dagen innan. Iår kanske de blir kalmar, men jag vet det lite i förväg.
  • jag hade förresten slutat sova hos den pojken. jag sov hos en annan pojke och flickan sa att jag inte skulle sova där om jag verkligen inte ville. samtidigt strulade jag med en tjej som var lång blond och vacker. Hon bestämde sig för att vara hetro och jag sov hos pojkar en liten stund till.
  • jag lockadehåret allt som oftast och var lycklig över det lilla. nu orkar jag knappt duscha och märker ibland att jag är svettig och springer in på toaletten och duschar mig i handfatet.
  • jag vägde dessutom under 60kg och tyckte att det var helt okej.
  • jag hade inte klippt av 15 cm av mitt hår - de va i januari i år jag gjorde det, och de är snart utvuxet. men ändå
  • min mentor jobbade fortfarande på min skola och på varje utvecklingssamtal började jag gråta. Nu gråter jag istället för att jag aldrig hör av min mentor och för att jag saknar honom.
  • jag hade aldrig haft sex i en bil. det har jag nu, jag tror inte jag kommer göra om det
  • jag gjorde en för lång lista om lycka. undra om något av det hänt idag?
  • jag försökte vara optimistisk gentemot allt som hände
  • jag gjorde min första hemsida för mitt cv, och guuuuuud va hemsk den är. den jag har nu är mkt snyggare!
  • jag målade nakna tjejer som omfamnade varandra, nu målar jag bara tysta ansikten
  • hela mitt rum va fullt med färg och dukar och allt möjligt flams. nu är det kattlådor och råttburar och en hel del blommor
  • jag målade dessutom en hel del känslor, liksom i ett försök att uttrycka mig
  • de var nån som inte var i sverige som älskade mig, jag minns inte vem det var
  • jag fikade med bella affe och frickan samt jonas på madrix - nu fikar jag med frickan på chicco
  • jag var förälskad
  • jag härmade nikki sixx med "I forgive my momfor being a psychoand my dadfor being a loser"

dessutom hade jag en massa annat skräp för mig dagligen

1 kommentar:

Linnéskolan sa...

Fan vad pojkar du sovit med Soph, när man tänker efter. Vad hände egentlogen med den där Julia från Siesta förra året? Hon verkade bra för dig :O