torsdag 23 april 2009

Tyst - vi älskar varandra.

Vaknade av hans tårar i nacken. I bakgrunden spelades Ani DiFranco och jag hörde att det hamrades någonstans långt borta. Gick därmed upp två timmar tidigare och vi duschade ihopa för att sedansjunka ner i nånslags förlåtelsekramnings/kuddkrigs sak som var det vackraste på längre. Jag kröp ner i sängen lite till bara för att och han kom och drog av mig täcken och där låg jag blottade för hela världen och sparkade med benen rätt upp i luften. Han bara skrattade och det var det vackraste skrattet som jag någonsin hört och det var sålänge sen jag fick höra det. Virade in mig i tre meter tyll och höjde volymen och ut kom vacker cirkus miramar och hans förvirring av min glädje i samband med hans starka franska cigaretter. Det kändes rätt okej.

Inga kommentarer: