onsdag 3 februari 2010

Täckt - med snö

Idag vaknade jag kvart i sju av telefonen som ringde. Sprang ner och svarade och det var Ingrid som ringde för att berätta för mig att jag inte får använda toaletten eller duschen eller andra saker som spolar ut vatten i huset. Det för att alla rör ut ur huset är frusna. Jag som inte hade vart på toa på 15 timmar springer snabbt ut till krematoriet(ja, krematoriet!) för att besöka det underbara badrummet där, som består av en toalett ett litet handfat och massa stolar och dessutom luktar fisk.

När det väl var avklarat sprang jag in i huset tog på andra kläder och gick för att fodra hästarna. Allt väl. Sen gick jag ut för att lägga hö i hagarna. Det resulterar i snö upp till knäna och att det tog ca 15 minuter att gå med allting och att jag blev jätte varm. Sen skulle hästarna ut. Knuffas hit och dit och snö som skvätter upp på ryggen.

30 minuter att släppa ut några hästar som i vanliga fall tar 10 minuter att göra. Dagens lycka med 50 cm snö och ingen dusch eller toalett.

Inga kommentarer: