tisdag 19 januari 2010

Världens bästa - dagar

Idag kommer bli en sån fin dag. Jag vaknade i någon annans säng och vände och vred mig lite innan jag sa; vakna, jag kan inte somna om. Och sen låg jag resten av morgonen på hans axel där han har den bästa trekanten som jag någonsin hittat. Där passar min kind perfekt och min arm ligger över hans mage. Hans arm runt min kropp, som alltid lika kall.

Sen går vi upp och går in i duschen. Duschar med varandra och håller om varandra. Pratar med varandra och bestämmer om resten av livet. Jag sminkar mig och han som kollar på. Säger att jag är så söt när jag står på tår. Jag som är tjugo centimeter kortare och inte når någonting i hans hem.

Han som startar bilen och kör mig till skolan och jag som ska tragga engelska och naturkunskap innan jag går hem och väntar på honom. Sen kör vi till Sösdala och kanske hittar en fin stuga som vi vill ha. Besöker min mormor och morfar och sen kör vi hem och kryper ner mellan smultronsprydda lakan.

Inga kommentarer: