torsdag 12 november 2009

Att vissa dagar - är bättre än andra

jag är glad så glad så glad.
Samtidigt som jag är ledsen och trött och irriterad, och rätt så arg. Men jag är glad för jag har en bra vän som jag kan sitta och äta thaimat och dricka öl ihop med. Ibland dricker vi flera flaskor vin för att sen bara bli döds trötta och kolla på gamla repriser av amerikansa tv shower. Det är fint. Igår skulle jag hem till denna vännen men fick galet med panik när jag inte fick något kort till simhallen. Konstig känsla. Istället tog jag på mig underställ och joggingkläder och begav mig ut i mörkret. Joggade runt i mörka skogen i 40 minuter och när jag kom hem och ställde mig i duschen kände jag att jag absolut ville hem till min vän.

Så en halvtimme senare satt jag där med risbollar, avokado, wasabi och en massa soja och ingefära. Satt och mumsade och trallade och planerade drinktilltugg som vi ska göra imorgon. Det var fint.

Inga kommentarer: