fredag 30 oktober 2009

Att lämna - något som man tycker om.

De är något väldigt speciellt med att lämna platser ställen, saker som man tycker om. Jag vill helst lämna allting som det var förut. Vill helst ha med mig allt de som jag har funnit när jag varit här. Jag städar och knåpar och grejer och har mig för att jag vill ha med mig all lycka som jag har funnit. Och lyckan som jag har funnit finns i och för sig mestadels inom mig, men de känns ändå som jag måste ta med mig den genom att lämna ingenting kvar. Alla dofter alla material och alla smakar av persika och päron och av sockersöt marmelad och alla ljud från havetoch bilar och jag vill helst bara stoppa ner allting i min portmonä och kunna plocka upp allting sådär ibland. Bara säga puss puss på allting och sedan stoppa ner det igen för att alltid känna att jag har lyckan med mig. Puss på det!

Inga kommentarer: