fredag 28 augusti 2009

Att klara - färdiga gå

När jag funderar över hur man ska klara ännu ett år med tjat och klagomål och allt trams så är de små små saker som gör mig gladare. Först tänker jag att jag har 10 veckors apu, vilket är ganska mycket. Sen har jag dessutom fem veckors lov. Och sommarlovet är väl ungefär 9 veckor. 9+10+5=24 det finns 52 veckor. 52-24=28. Två veckor har redan gått=26. En vecka blir student vecka=25. Kan det stämma att jag ska gå exakt ett halvår till i skolan? Sen kan man säga att jag går i skolan 5 dagar i veckan, men jag har bara 7 lektioner i veckan. 7*25=175. av de 175 ska jag ha 25 engelska lektioner. Det trivs jag med. Jag ska dessutom ha 25 projektarbetstillfällen. 25 mediaproduktionstillfällen. Det är ju inte så mycket kvar som jag måste sitta och höra på gnäll och gnabb.

Sen gör det mig lite glad när jag kommer på vackra ting som att sätta knappar i håret. Det kan bli så vackert och att jag ska måla på min kjol så fort jag har hittat ett vackert mönster springer jag ner till den lilla lilla vackra hobbyaffären som ligger på en tvärgata i hässleholm. Dessutom har jag min helt galna katt att längta hem till varje dag. Och jag har vackraste Cavalier som alltid är glad när jag kommer och det känns bra att ha honom så nära inpå.

Jag kan tänka att jag ska ha en stor fest och att på lördag(imorgon till och med är deju) ska jag faktiskt på kräftskiva. Jag har bara en lektion kvar idag och det är sammhäll och även om jag kommer ha lektion med klagomål och sånt så kommer det gå snabbt. Halv ett till kvart i två. Två till kvart över tre. No problemo!

Jag kan klaga lite på att jag har skoskav, men egentligen så gör det inte så mycket för jag har ju världens vackraste skor och en fotlänk med fyra små bjällror och en lång kjol som jag hittade igår och en tröja för fem kronor.

Jag ska vara lycklig för att jag har världens vackraste rum och idag ska min far köra med mig till hovdala och vi ska gå runt lite i trädgårdarna och ta lite kort.

Inga kommentarer: