torsdag 16 april 2009

Klockan - Tacktal

Pratade om tal på deras bröllop. Det var fint. Det är bara några månader kvar(år.) Jag längtar rätt så mycket till det. Men också till sömnen. Till hjärterdam och till din förbannade armar. Han var så fin imorse. Jag bara log inombords och hoppades att han inte skulle märka. Han var så nervös och händerna skakade och när jag sa va fint, blev han så glad som bara han kan bli av sådana enkla ord. Ingen kan älska som jag älskar honom. Väntar med ett glas vin under tiden som han röker. Vinglasen är slut men ska köpa nya imorgon(om tiden räcker) och jag dricker sålänge i små plastmuggar som påminner om himlen när man ligger på en solig gräsmatta. Vi håller varandra vid liv lite grann. Du som inte får dina favoritcigaretter(dem säljs nästan bara i Frankrike) och jag som inte får dricka ut vinglas(alla har krossats mot våra enfärgade väggar.) På radion spelas musik som vi minns från nån sommar(2002 om jag inte minns fel) och jag nynnar med och minns danserna. Klockan tickar precis som om vi har all tid i världen och det luktar rök i hela våningen. Vi älskar varandra i alla fall. Nu ska vi sova. Godnatt.

Inga kommentarer: