torsdag 18 december 2008

Tralalaa.
Igår var så jätte bra. Jag red ju Silver också och han var
ett as, men när han väl släppte så fattade han att det var
så mycket bättre att göra som jag bad honom och sen
gick det jätte bra. Och för en gångsskull så var det inte jag
som var tröttast av oss båda.

Planen var egentligen att vi skulle träna skänkelvikningar,
mest för att få honom att flytta med ordentligt för
hjälperna och dessutom för att jag skulle kunna placera
bogarna bättre. Sen när han började gagga så blev jag
så trött och jag jobbade honom på volt med öppna vilket
resulterade i att han blev skit sur och gjorde världens
bockserie innan han lugnade ner sig och gick helt fantastiskt.

Nu är det snart dags att göra dem riktiga ökningarna,
nu när han väl har börjat lyssna ordentligt. Och ni skulle
ha sett hur han bara stod och njöt när jag ryktade av
honom och pysslade med honom efteråt.
Happyhest02 typ..

Inga kommentarer: