torsdag 11 december 2008

Svenskt BlandBand

Snön hade fallit i flera dar
och här var allting fruset
jag minns vad jag tänkte när vi gick
och du glömde släcka ljuset
kanske är det här vår sista chans
att hitta tillbaks till varann
och sen körde du så fort
så att allt utom vägen försvann

Jag slumrade till och när solen gick opp
var bensinen nästan slut
vi såg ett motell och du sa det var tur
för du behövde sova ut
vi hyrde ett rum över dan
som var mycket trasigare än vi
och när du sov så blev du vacker igen
och när du vaknade blev jag din

Och jag lovar dig min vän
vi kan göra det igen

Nu sitter du vid ditt fönster
som så många gånger förr
och jag har sovit hela dan
bakom min stängda dörr
klockan tickar och för oss längre
bort från vad vi en gång känt
luften är tung och jag undrar ofta
vad som egentligen hänt

Jag kan inte förklara
det vi kände då
jag försöker bara få dig att
komma ihåg

Nu ser du ner mot vägen och säger
visst är ljuset likadant
jag ställer mig bredvid och ser att
det är faktiskt sant
det är nånting med inatt
som får en att minnas så lätt
så kom och var min älskling
för jag tror att inatt är rätt

Och jag lovar dig min vän
vi kan göra det igen

Igen
vi kan göra det igen

Inga kommentarer: