måndag 29 december 2008

Idag har jag ärligt talat inte gjort mycket vettigt. Eller också alltför mycket vettigt? Jag och Ann satt flertalet timmar på hörnan och jag träffade hennes käre man Afrim och sen mötte vi en man från Algeriet som vi satt och talade med, allting var myckeeeeeeeet bra. Helt underbart. Sen följde jag Ann till tåget och hon åkte sin väg till Köpenhamn där hon ska spendera sitt nyår. När vi satt på hörnan så kom vi på att jag hade kunnat följa med henne, men det var allt för sent påkommet så det får bli nästa gång. Ja, jag och Ann lär ju ses nästa år i alla fall.







När Ann sedan hade åkt fick jag gå och tröstshoppa lite och jag köpte ett nagellack, ett par örhängen och ett puder. Dessutom så träffade jag min sedan länge saknade bildlärare Linda och vi pratade pratade och pratade innan jag kom på att jag sklle kila hem. Och precis när jag hoppat på cyklen går två kvinnor förbi mig och glad som jag är log jag åt dem båda att den ena sken upp som en sol och klämde ur sig: Du är så vacker! och sen var min dag underbar!

Inga kommentarer: