torsdag 20 november 2008

När jag var på väg hem från stan
mötte jag världens vackraste Ann
och vi bestämde oss raskt för att
dricka kaffe ihopa.
Ann räddade min dag.
Och vi pratade och log och var
tysta och allt sånt där som hon
och jag alltid lyckas jätte bra med.
Stannade mitt på torget och stod
i flera minuter och kollade på fåglarna.
Det underbaraste var när hon verkligen
sa att Sofia, du har "det."
Ni vet inte vad ajg menar. Men det
gör ingenting. För det kallas så många
saker. Buddah kallade det för ingentinget.
har ni någongång känt hur det är något
i bröstet som bara vill ut och det mest
bara bultar och slår? Det är ingentinget.
Man tillåter sig själv att vara lycklig.
och det finns så många tolkningar,
och jag älskar Ann för att vi kan prata
hur länge som helst och lägga fram olika
sätt att se på det och olika sätt hur andra
ser på det och ja, hon är underbar.

Inga kommentarer: