torsdag 13 november 2008

kommer du ihåg den natten i sängen?
Hur vi låg bredvid varandra, men ändå
så långt ifrån att vi knappt kunde
till att röra varandra.
Och jag vet inte om det var du som
flyttade dig närmre eller om det var
jag som gjorde det. Men helt plötsligt
låg vi så jävla nära att jag kunde
känna din puls, och hur jag ville röra
dig och jag vet att du ville röra mig
men vi visste så väl var vi hade varandra.
Du gjorde min lycka den natten,
när du tog stöd med armarna och kollade
på mig sådär som bara du har gjort.
Och ditt sätt att böja dig ner och närma
dig mig och du har nog inte förstått
hur snabbt mitt hjärta slog, eller hur
lycklig jag var den natten med dina tunna
jävla förrädiska armar runt min äckliga
kropp. Och mina kalla händer på din rygg
efter att jag vart ute på morgonen.
Fattar du inte hur speciell du är eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag kommer ihåg. Men nej, jag fattar inte.