tisdag 14 oktober 2008

Okej.
Ni är speciella.
Jag är konstig.
Han är underbar.
Du i huvudet.

En smal strimma sol som skiner in genom fönstret och fan vad den stör mig. Utanför, ja solen skiner. Inomhus, kyla och småprat och ingen orkar längre vara på top. Är det någonsin som man orkar det...En hel dag? Okej, frågan är fortfarande varför har bussarna så stora fönster?

Det är uppenbart och självklart och korkat och det är för att alla ska se att hon och han och den och det itne har råd att köpa bil och köra bil. Så är det. Det är för att alla ska se vår skam. Men vad för skam egentlgien. Tänk om presidenten åkte buss? 30 minuter till jag slutar. Jag går nog om 15 minuter och det är mitt fel att armarna värker och mitt högra ögra är något svullet.

Han, det var aldrig meningen att det skulle bli såhär. Det bara blev så trots allas välvilja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bussarna har stora fönsterrutor bara för att det ska vara lättare att få ut folk vid olyckor. Det säger ju sig självt.