tisdag 16 september 2008

Sommarresumé

Det var Siesta en underbar festival detta året. Sen var det sommar och vad spenderade jag sommaren åt då? Jag blev kär i den dära kvinnan som heter Julia, är kär rätt ord? Jag älskar henne i alla fall. Sen lämnade jag min dator och var och såg Kiss i Köpenhamn, helt underbart. Dagen efter det så åkte jag till Sweden rock festival där jag spenderade några dagar med underbart folk så som Alexandra, Björn, Eva och Kenneth. Det kunde inte varit bättre.(eller kanske?) Jag blev ju föresten förälskad i den där mannen också, björn. Han var ju så underbar. Och hemsk. Också gifte jag ju mig med kenneth. Fick en ring för 200 kronor, och den bär jag varje dag. Kan inte vara utan den.

Sen åkte jag ju i väg till Mellbystrand för att jobba en massa, träffade tysken Gerret som är as nice och Karim som också är as nice. Sen blev jag ju deprimerad också, orkade knappt gå upp på dagarna vilket gjorde att ajg frågade efter att få jobba mer vilket resulterade i att jag jobbade ca 12 timmar om dagen. För att komma ur deprissionen åkte jag och hälsade på min mormor, hon har alltid varit där för mig pretty much. Så hon tog hand om mig och kramade mig och var där där där.

Sen var jag på möte med kultursekreteraren och sökte bidrag. Tjohej när det blev beviljat, och nu har jag ju gjort av med det också. Liksom raaaaaaor för det! Sen blev jag ju ovän med Björn, vilket gjorde att jag sjönk lite lägre ner igen och igen och igen. I juli började jag skriva på riktigt, för att bli av med all den där tryckande känslan. Lyckades jag? Nej.

Sen var det kristianstaddagarna i juli och jag var alldeles för full och efterfestade på en balkong och hoppade ner från den och det var kaos. Dagen efter var det tivolirock, jag var deprimerad. Kan någon berätta varför? Jag träffade en typ som kallades för vesslan iaf. Jag har honom på msn men har aldrig pratat med honom. Dessutom fick jag en parlinotomte på tivolirock.

Sen tänkte jag ju ge en snabb kommentar till chillen/festerna som va i hembygdsparken och djupadal. Dem var as nice, men de va så många av dem att jag inte riktigt vet var jag ska skriva om dem. Men det blev lite här iaf!

Sen åkte jag till helsingborgsfestivalen också ja just de. Såg Bob hund vilket förgyllde mina dagar typ en vecka framåt eller så. Ja, setlist fick jag också då ja. Undra vart den är nu föresten? Någonstans i min dagliga kaos antar jag. Sen köpte jag nya converse på en outlet, halva priset. Me like. Sen tog jag tag i allting och började jobba satan igen. tolv timmar om dagen. kom til len fest där mina föräldrar var typ vid halv ett på natten. Blandade white russian och drack ihop med föräldrarna. Grät för att ludde skulle avlivas.

Sen så var det ju så att jag införskaffade mig en cykel som döptes till per, snart är han färdig dekorerad också. Bara en nummerplåt också, som ligger i min låda någonstan. Tjohej hej hej. Målad med akrylfärg blev han. Vacker är han.

Sen var jag ju hos björn igen. Söt var han då, nästan. Sen var det hässleholmsfestivalen och jag var dum och korkad och björn bröt kontakten med mig och världens lyckluigaste människa hamnade längst ner i näringskedjan och jag var inte värd någonting för min ångest sken igenom det där skalet som egentligen var jätte tjockt men jag var mest bara borta.

Ännu ett försök att komma ifrån ångesten och depressionen var att åka till mellbystrand och gå där ifrån till båstad. Jag gjorde det, men jag tyckte inte att det hjälpte så jättemycket. Nu när jag tänker på de så lärde jag känna Emil också, securitasvakt som brukar vara på stationen. han är snäll, jag sov på stationen en natt också. Det var franks fel. Eller jag vet inte, fast egentligen sov jag inne. Men jag var på stationen hela natten.

Jag var i malmö en massa för att förklara att jag älskade honom. Men han öppnade aldrig dörren. Varför hatade han mig så? Jo, okej det var ganska uppenbart. Sen får jag inte glömma att berätta om jäeäeäeäeäeäeäzszzsszsys fest också, vid finjasjön. Egentligen så var den typ innan tivolirock också, men i vilket fall som helst så var det kul. Jag träffade anton, han brukar trösta mig rätt ofta numera. Vara där och sniffa i mitt hår och smeka mig över kinen. Säga att jag är okej och vacker som jag är. Vi badade i finjasjön den natten. Det var speciellt.

Sen var det amlmöfestivalen. Den var så jävla najs. Förutom att jag stod och skrek på björn en massa, men av nån anledning så känns det inte så jobbigt längre. Jag står fortfarande kvar här, och jag är fortfarande bara jag. Precis som jag var då och innan och under och efter. I alla fall så var det mysigt, bytte nudlar mot öl och sjöng shoreline. Träffade simon och Cai och försökte hoppa över en jätte hög häck. Sen spelade vi fotboll och jag fick benen bakom nacken. I veckan som kom färgade jag håret rött och klippte av typ 18 cm. Det var då jag började resa mig ur depressionen på riktigt.

Som Ida sa till mig, hon målade sitt stall rött för att komma ur sin depression, jag färgade mitt hår rött. Och det hjälpte. Dagarna var inte så långa och inte så jobbiga och jag åkte till malmö sista festivaldagen och det var bra bra bra. Jag träffade björn utan att bråka, sen blev det väldigt mycekt fel fel fel på kvällen två gånger sen dess har vi inte pratat. Men jag är här hela tiden. Vi kommer säkert ses nån dag sen. Men det får vara till framtiden.

Hur mycket minns du av din sommar?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhååå, bra minsann, låter som en bra sommar!
Jag minns allt från min sommar, utom dom bästa festerna, men så ska det vara!
Tjjjjaaaaa! :D

Anonym sa...

Jag minns att jag blev kär i dig också.

Anonym sa...

Jag minns att det var den värsta sommaren i mitt liv.