tisdag 26 augusti 2008

Jag kom att tänka på det faktum att mina föräldrar inte längre bryr sig något särskilt ifall jag kommer hem om kvällarna eller inte. "Jag är hos Frickan" "Jag är hos Anton" "Det är fest ikväll, sover hos kompis" "Ska kolla på film" osv osv. Jag menar innan sommaren så borde man iaf gå och lägga sig i tid..Nu mera? Neeh, mitt liv mina tider. Dem vill inte ens väcka mig på morgonen för det är mitt eget ansvar? Är jag vuxen nu eller vad? Vill ni inte ta hand om mig nu längre, eller vad?

Nej, så är det ju klart inte. Men det var ändå skönt att veta att nån brydde sig. Mina kompisars föräldrar ringer och frågar när de kommer hem, var det är, hur det är. När jag kommer hem(om jag kommer hem!) så frågar mina föräldrar vilka jag träffat, sen va de bra med det. Hade jag sagt Bertil, Fritjof och Kristin så hade dem bara nickat instämmande och somnat om igen.

Nej, nu är det väl dags att sova..Det brukar vara det när jag börjar få ont i nacken. Vad har jag för lektoner imorgon tro?

Inga kommentarer: