söndag 15 juni 2008

Yeis.
Jag har kommit tillbaka till
Hässleholm på fyra dagars
visit. Täntke dela med mig av
allt de jag har skriviit under
helgen jag vart iväg:


Day 1 - 12 juni
21:50 Är nu i den lilla söta stugan på Åmotslingan,
har handlat god god god mat så som zucchini, paprika
och morötter. Och dessutom tofuglass, så jag kan
gotta mig riktigt riktigt! Frukostmaten kommer
bestå av yoghurt på burk, min favorit av favoriter.
Och den med smak av citron eller skogsbär. Liksom,
YUMMIE! Jobbigast för tillfället är väl att jag inte
har någon som helst tillgång till internet, och att jag
inte kommer att ha det på typ två veckor heller.
AAAAH! Men vad gör man, jag kan ju inte gärna betala
skit mycket bara för att få ett mobilt bredband,
det har jag ju inte råd med!
Anyway, har börjat packa upp ordentligt.
Fyllt halva gaderoben nästan..kan ju inte gärna ta upp hela
gaderoben ifall det ska komma hit nån mer och bo senare!
På toaletten blev det grönt tema märkter
jag, det såg också lite gulligt ut. Haha. Har dessutom
varit redig och tagit med mig Natural Born Killers
så att jag kan stirra mig blind på film under ensamma kvällar.
Jag kommer aldrig tröttna på den
filmen. DEN ÄR UNDERBAR! På tal om underbar,
jag saknar Björn. Liksom, vad skulle jag annars
göra? Spenderade natten hos honom, trots att jag
vet att jag absolut inte får. Men jag snackade med
Emme och vi bestämde att vi skulle "kolla på film" och
sen åkte jag till Malmö och fick en puss och
en kram och myspys i soffan medan Julia hade ångest
och jag önskade att jag var i Göteborg och
kunde trösta henne om och om igen! Men natten var
mysig och jag önskar att jag kunde sova där lite
oftare, typ om och om igen! Nej men fan asså!
Jag ska sälja hästen och träna andras hästar i stället.
Då kommer jag i alla fall kunna åka iväg och träffa folk på helgerna.
Och det skulle va helt underbart.
Vem vet, kanske jag och julia spenderar en
helg till hösten i min lilla lilla stuga? ;)
Funderar på om jag ska gå en kort runda ner
till stranden innan solen går ner helt och hållet. Det innebär
dock att jag kommer missa hyffsat mycket att
Polen-Österrike, men samtidigt kan det bli en överraskning
att se ifall Österrike kan lyckas ta några poäng, och ifall de
kan få en hyssad målskillnad så att Tyskland
åker ut ur tuneringen! Liksom, vilken jävla match
Tyskland gjorde innan idag! Anyway.. Promenad till
stranden var det, en liten kort och söt så där. Puss på de va (;

Update 23:06
Var ute och traskade hyffsat länge. havet var underbart jävla vackert och bilder ska komma
upp så snabbt som möjligt för dem blev underbara, tror jag! åh. Lyssnade på Billie The Vision and
The Dancers när jag var ute och gick. Helt jävla underbara! Älskar hela plattan The world according
to Pablo åååååååååh, så underbart jävla bra! Ska äta lite av min citron yoggi nu under tiden som jag
kollar på Navy CIS, det är så jävla bra! Och jag saknar Julia och Björn. kan inte lsuta tänka på dem, och
egentligen skulle jag behöva någon att prata med för jag har vart så tyst så väldigt väldigt väldigt länge.
Mums med kaffe liksom, det ska jag dricka till frukost imorgon. Nu måste jag dricka min lättdryck som
ska rena min lever lite grann, samt äta min yoghurt. Ska nog sova sen faktiskt! Eller kanske kolla på
Natural Born killers? Känner ju inte mig trött ännu. Miihw nu började NCIS igen, så liksom, puss på
det och god natt. Om någon timme eller så. I'm in love.
23:42 Så vart det paus en gång till! Har ätit en halv burk med yoghurt och det var kind of mys oys mega gott
liksom gif? Men nu äter jag det som är mkt mkt mkt mkt mkt godare. Helt mega cp sjukt gott! Yes
yes yes, fan vad jag skulle vilja ha internet här nu. Kunna snacka med eric och björn och sådana utan
att på något sätt behöva anstränga sig. Nu tänker jag fortsätta kränga, btw så har jag blivit helt besatt
av att kolla min mobil nu, eftersom det är enda kontakten jag har med omvärlden. Imorgon tänker jag jobba.
Typ? Och fotografera lite i skogen. Typ, godnatt igen, eller något?
23:57 Tröjan jag hade när ajg sov hos Björn, luktar bara kropp och närhet och björnbjörnbjörnbjörnbjörn.
Så fort jag kommer hem några dagar ska jag åka och hälsa på honom igen och känna den underbara
jävla lukten runt om mig och dessutom ha tillåtelsen att krama och hålla om och pussa hur mycket som
jag vill. Nej, nu kan jag inte tjata mer om det. Det är ju helt sjukt, för jag känner mig inte sådär särskilt
kär eller förälskad eller något sånt, mest bara beroende. Typ som av cigaretter, men nu denna gången när
jag väl sagt att jag skulle sluta för gott och allt de där, så har beroendet liksom nästan botats i och med
att jag har blivit så beroende av björnen istället. Fast jag vet itne om det verkligen stämmer? Efter natten
med björn var ja så sugen på röka så jag kunde dö. Men nu när jag sitter och känner hans lukt, så hade
jag kunnat strunta i varenda jävla cigarett bara för att få känna den jävla närheten. Jag måste vara sjuk
i huvudet. Jag saknar rasmus också, och det känns rätt så jobbigt. Jag ska nog gå och lägga mig och sova
och drömma om standrad mjölk(vilket jag gjorde hos björn) och känna lukten av björnen.
Godnatt.
Day 2 - 13 juni
11:04 Godmorgon världen. Helt sjukt jävla cp kallt i hela stugan och vädret är äckligt grått och jag längtar
till EuroStop, ska se om Eva vill köra dit imorgon med mig, för hon skulle ju komma upp nu ikväll för att
"vila" ut sig litegrann eller något sånt. Ska packa ihop de kläderna som har legat och torkat under natten,
det hemskaste idag är att min tröja knappt luktar mysigt längre. Luktar inte Björn alls, utan mer som
Love eller Adam. Jävla piss asså. Men idag är mest nog en jobbig dag. Ska om typ en timme gå ner och
snacka med Daniel och sånt, sen blir det väl jobb ikväll. Urk urk urk. Det optimala hade vart om Eva inte
skulle komma hit, om solen sken och om jag hade tjänat pengar utan att jobba. Haha, surprize?
Måste lyssna på lite musik. Typ Dirty Passion och sånt? haha.
11:29 Känns lite skevt att lyssna på älskad underbar musik och inte kunna snacka med nån och förklara
hur man känner igen sig i varje ton och varje ord och helst skulle vilja gå ut på sin altan(den där hemma!)
och dansa med och sjunga och lite sånt, altanen här är inte inglasad och det är typ -20 grader!
Lalallalal, måste packa undan kläder och lägga in i garderoben. Yummie! Markus Krunegård, och jag vill
hänga med Keff till EmmabodaFestivalen. LÄTT! Lasse Lindh ska nu sjunga för mig, underbart! Fan asså,
måste verkligen åka till Eurostop imorgon och köpa nya gardiner, typ två filtar och ljus. Kanske en ny duk
till soffbordet och en ny till matbordet. Ja, det kommer att bli underbart. Fan asså, hans blickar om nätterna.
12:38 Ska kolla igenom bilder från igår, sen ska jag pallra mig ner till daniel och se om han har några
trevliga arbetstider till mig. Lovely?
19:07 Urk jag är uttråkad. Vart ju nere i förmiddags för att snacka med Daniel, men då va han inte där och
sen när jag stack enr där igen så fick jag typ kalla fötter, haha! Så jag skulle gå ner en runda på stranden
och gå dit efter det istället, men så började det att piss regna när jag va på stranden. Och jag blev piss blöt
och dessutom helt jävla nersandad. Så vad har jag gjort idag? Fixat naglarna, twice! Eller, det är inte färdigt
ännu, ska typ låta nagelpennan torka in lite och sen ska jag tvätta bort överflöden, så ska de nog blir bra.
Sen har jag ju lagat mat, bulgur och stekta morötter och zucchini typ. Med en magno curry sås, den va faktiskt
rätt så god, annars så är jag ju rätt trött på curry. Sen har jag läst ut en Brown bok, Änglar och Demoner,
för dem är rätt bra. Får väl köpa I cirklens mitt också. jaja, snackade med Eva innan..När dem har kommit ut
här så ska vi åka ner och köpa pizza, så får väl snacka med Daniel då. Om han är där? I hope so..La lalalla!
Uttråkad och beroende och sugen sugen sugen sugen. Världens underbaraste lägenhet att reparera sig från
ångesten typ, hos björn. Haha, eller Idas gamla lägenhet funkade också jävligt bra. Sova i hennes soffa va
helt underbart! ÅÅÅÅÅÅH! Jag saknar Ken1 också..Typ när han kollade på mina naglar, så bara "aah, du har
långa naglar, fan va bra. Det är sexigt" haha, så gulligt. Any way, nu sitter jag och kollar på Italien-Rumänien.
Är väl ingen vidare match, men va fan! Nu gjorde rumänien mål! Mutu vart de som gjorde målet, ett riktigt snyggt mål.
Undra om de va Eva och dem som kom nu, det var u en av gardinerna som ajg inte fick upp, så jag ser inte. Åh fan!
Nu gjorde italien också mål! Jäfla shiet! Panucci var det nu ja. Haha, ni skulle sett grabben ajg ska joba med!
Han såg fan bra ut. Grabben? Va fan skrev jag grabben för, de är väl ändå ett ord som ajg aldrig använder..
MANNEN som jag ska jobba med. Eller nåt, svensk var han inte heller. It makes 'em even more attractive. Haha, min
jävla humor asså.. Den är så kass, så kass! Titta där ja, nu kom dem. Nu har jag vart snäll och låst upp altan dörren också.
Fan va jag är redig asså! Eller inte, men va fan.. INTERNET, ge mig! Titta, filtponchos typ. Haha, ser ksit dumt ut.
I like :) straff för rumänien ffs. Nu ska vi se hur det går. Asså, jävla skit. Det missades. Illa illa illa.
20:55 Jag orkar fan inte nu.. Jag sska inte börja jobba fören på torsdag, liksom.. Haaaaaallå, nu kan jag likväl åka
hem med eva på söndag och åka ut på torsdag förmiddag istället. Jag har ingen lust att bara gå coh dra i tre
dagar efter att dem har åkt hem? Anyway så blir det eurostop imorgon. sköööööööönt. Ska prova massor med
kläder och skor och sånt. och kanske man kan droppa in på en klippning. Det hade vart rätt najs. Provade iaf
en tröja som jag ska ha när jag jobbar, som tur var så är den iaf inte vit! Den är svart med röda ärmar och röd krage.
Känns jävligt seriöst. nu tänker jag kollar på Natural Born Killers. Me like.
22:31 Vad vill jag tatuera? Det måste ha en fet jävla innebörd liksom.
23:03 Har funderat på om jag ska ha text eller bild, liksom.."en bild säger mer än 1000 ord" men jag fastnar ändå
alltid för texter istället för bilder och sånt.Jag saknar ken1 kind of liksomm mega mycket nu? Jag vet att jag vill ha
Lilith intatuerad på typ ett ben, eller på ryggen. Hon hade nog sett bäst ut på ryggen. Men nu vill jag ha en liten jävel
som jag kan göra billigt i Danmark. Fan va jag blir trött på att vara här. Nu hade jag kunnat sitta vid datorn hemma och
snacka med Eric. Eller glott på film hos emme. Eller sovit hos Björn. Fast jag har typ inte råd att åka ner där så mkt
mer nu? Vet ju fan inte hur mkt jag kommer att tjäna. Jävla skit. Jag orkar inte mer? och min tröja luktar typ inte honom
mer nu, så jag får låtsas att han inte finns. Haha, vad håller jag på med? Va fan är Smash Lab för nånting? Jävla
wannabe Mythbusters eller vad? Fan va trött man kan bli. Mest trött på mig själv för att jag tror så mkt mer än vad det
egentligen har hänt. Hahahahhahahaha, jag orkar inte mer! Ska designa nån söt tatuering när jag kmr hem. Fast jag
vet redan att jag ska tatuera en illumi av Fire på benet, typ på baksidan över hälsena. Hello pain! Nej men de hade vart
rätt så najs att ha fire så på benet, playin with the fire. Haha, nej men jag älskar illumi, alltså när det är samma ord
om man kollar upp och ner också. och eld är mitt element så det är najs. Sen ska jag ha ett gudinne tecken. På handleden
hade de kunnat passa. Eller bak i nacken. Nu tänker jag i alla fall gå och lägga mig för klockan är 23:44 och jag orkar
bara net med allt de här tramset utan internet och sånt. Imorgon blir det Eurostop och inte så mkt kärekstänk. Sextänk?
Day 3 - 14 juni
17:33 Dagen har vart riktigt hyffsad. Ångest i små stunder. Men annars rätt så bra. Jag och Eva åkte till hööks och kpte
en munkorg. Och nån gång i mitt liv så ska jag sätta på mig den själv och gå på stan. haha, jävla hockeymask eller nått!
Sen vart vi på Eurostop och köpte hrm, brännvin. För vi ska göra fläder/citron snaps och två flaskor vitvin och en bok rött.
Liksom, yummie. Eva var dessutom en mycket trevlig och köpte ett par jeans till mig. Dem var faktiskt riktigt snygga.
Köpte dem i st 31, vilket jag aldrig har haft innan. Sitter något slappare och sånt, men det kan väl vara bra ifall jag ska
jobba när det är skit varmt? Vad köpte vi mer då? Inte så mkt tror jag, typ lite mat och sånt. Sen har jag läst en av de bästa
böckerna som jag någonsin läst ! Jenny, av Jonas Gardell. Shit asså, så jävla djup och så jävla klockren och hemsk och
iskall rätt igenom. Den kommer jag läsa några gånger i sommar, kan man lugnt säga. Nu ska vi se, vad har jag mer gjort?
Kollat en del på Natural Born killers igen, men annars har jag mest bara tatt det lugnt. Typ solat lite? Fast de gjorde jag
när jag läste. Jag och micke spelade kubb, fast jag losade. Haha, skit sasmma? Nu tänker jag göra klart maten och sen
ska jag glo på fotboll och käka.
19:26 Fotboll, 1-1 inget vidare spela av sverige nu längre. Men det är kanske på G?Vad vet jag..vill fan bara åka hem nu,
har ju inget här att göra nu längre? Iof har jag inte något att göra hemma heller. Men det känns ändå bättre än här. Damn,
jag saknar Julia också för den delen. Jävla cp liksom. Jag vet itne vad ajg ska ta mig till? Mina fötter är kalla. sverige
förlorade sin match, jävla kassa. haha, nej men usch jag orkar inte med det här längre. Ska nog gå en runda. God natt!
22:44 Nu tänker jag fan gå och lägga mig! Längta massor efter imorgon och hoppas på att man ska kunna få känna nån
slags närhet eller något sånt där. Nej men fan också. Jag vill inte jobba på torsdag. men vad gör man? Nej men nu ska jag
fan skärpa mig och gå och sova lite. längta längta längta längta längta hem! I looooooooooooove you.
Day 4 - 15 juni
11:04 Hell yeah! Hässleholm här kommer jag! Haha, nej men jag längtar som ett jävla as. Kunna träffa lite folk, ta en latte
på stan och jag kanske kan hinna boka in ett möte med Mia innan jag åker ut här igen! Det hade vart underbart. Sen ska
jag plocka en massa jordgubbar från mitt jordgubbsland. Där borde ju vara massor? Hrm, vad ska mer hända? Asså va fan
jag måste ju typ packa ner lite kläder och ta hem igen? Haha, måste dessutom leta upp en almenacka. Jag har aldrig haft
de problemet innan, jag har alltid skrivit in allting på min dator, den har alltid varit där som min vän ju. haha. Men vi får se hur
det går. Och jag måste planera lite djupare i mitt "projekt" som jag ska söka bidrag till. Man skulle kanske gå och göra sig
iordning också, för att få tiden att gå lite mer? Fast där är upptaget just nu. Men jag har iaf en bok att läsa, middag med mr latte
har jag nu börjat med, men jag vet inte. Jag gillar nog inte den riktigt. Vi ska se, Anna Larsson borde absolut läsa boken
Jenny av Jonas Gardell. Hrm, ska se om jag kan komma ihåg det, och säga det till henne. Ni vet, ifall hon inte läser?
Och imorgon har jag planer på att besöka biblioteket och brassa upp med nån bra bok. I like.

Inga kommentarer: