tisdag 22 januari 2008

401

Sitter i min ensamhet och känner mig allmänt ensam och hatad och helt inte omtyckt. Dessutom vill jag ha sommar och vara på srf nu nu nu nu. Jag får ångest och panik? Ge mig kärlek. Tänkte att ni kunde få ta del av dagens notis.

Danskjävlar – en svensk kärleksförklaring
I gamla Charlottenborgs konsthall
presenteras nu utställningen Danskjävlar,
titeln som många hejar till på hoppas man
ska ”locka insekterna till blomman” som
nya konsthallschefen Bo Nilsson säger.
Förväntningarna på Bo Nilsson är höga nu
när dansk media bevakar honom, och i
samband med utställningen så har han
bjudit in 20 danska internationella
konstnärer för att profilera ”danskheten.”
Målet med utställningen är att nå ut till en ny
publik och framförallt förvandla huset till
Köpenhamns stora scen för samtidskonst.
- Jag byggde utställningsprogrammet för
2008 kring identitet och tyckte det var
lämpligt att börja tala om danskheten,
säger Bo Nilsson.
Konsthallen Charlottenborg nyöppnar
den12 januari med utställningen
”Danskjävlar – en svensk kärleksförklaring.”

Inga kommentarer: