söndag 11 november 2007

Igår så började dagen tidigt tidigt med att förbereda för tävling i vinslöv. Hästen har aldrig känts så bra någonsin som hon gjorde på framridningen. Men inne på framhoppningen så dog hon. Jag vet inte vad som hände. Men bra va det inte. Hon stannade för många gånger och vi hoppade aldrig oxern. In på banan med sex stopp i nacken hoppar vi hela banan utan att vägra, men river sista hindret i grunden. Lucky me. Åkte iväg till Bea, bara så ni vet så är Bea as snäll. Hon är bra. Red ut med henne på mölleröd, då jag bara startade en klass i vinslöv så tyckte vi att vi behövde mer träning. Hem och börja göra sig iordning för dagens höjdpunkt. Dia Psalma. Tsm med Max, Oskar och Alexandra så begav vi oss upp till Markan, fuck va bra de kändes med musiken i öronen, dansen i kroppen och vilja att bara skrika! Hej jag är hes va mina sista ord för kvällen.

Idag vaknade jag vid halv elva, då hade jag drömt att jag klädde ut mig till prinsessa och ballerina och andra saker som man ville bli när man va liten. Fick nästan panik när jag kom på att jag skulle träna. Fick tag på Ida och fick reda på att jag skulle träna kl 12, vilket gav mig ännu mer panik. äta frukost fort som fan och hoppas på att man kunde va i stallet åtminstonde tjugo över elva så att man kunde hinna fram till röinge till tolv. Men jag kom till stallet tjugo i tolv och satt på hästen tio i. Väl borta på röinge vart de kaos. Men tillslut så kom träningen igång och min häst kan faktiskt hoppa riktigt fint. Köp henne?

Sen har jag kommit hem, tagit ett bad. Har ätit med familjen. Vi grillade, i november. De va underbart. Och snart ska jag lägga mig med senaste elle tidningen och läsa och ta det lugnt. Tycka om mig sjävl för en stund?

1 kommentar:

Anonym sa...

hej gumman! tack så hemskt mycket!
och vad skönt att du hann till din träning..och kul att läsa en lite längre text av dig.
kram